Kamis, 26 November 2015

Nama Pelik Untuk Herba Familiar

Nama Pelik Untuk Herba Familiar

Perubatan Tradisional Cina boleh dikesan kembali untuk beribu-ribu tahun. Rekod bertulis kembali dua ribu tahun, tetapi tradisi ini, pergilah kembali 5000 tahun.

Ding Xiang: Anda kemungkinan besar mempunyai beberapa rempah ini dalam rak rempah anda sekarang. Ia adalah nama Cina untuk ulas. Antara kegunaan perubatan adalah sama seperti yang terdapat dalam amalan Barat; untuk merangsang selera makan dan membersihkan kembung perut dan sendawa. Mereka juga menggunakannya untuk mati pucuk. Kami di Barat menggunakan minyak cengkih untuk beberapa masalah gigi.

Gancao: akar Licorice digunakan dalam kedua-dua amalan Cina dan Barat untuk sakit tekak dan aduan pencernaan. Amalan Cina memasukkannya untuk asma dan kurang selera makan. Perhatian perlu diambil jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, kerana herba ini akan menyebabkan ia naik. Ambil perhatian bahawa gula-gula yang dipanggil likuoris mungkin tidak mengandungi mana-mana herba. Pembuat gula-gula yang paling menggunakan anise untuk mengelakkan kesan sampingan dan interaksi dadah.

Lu Hui: Aloe adalah tumbuhan berguna dalam berurusan dengan luka bakar yang ringan dan beberapa masalah kulit. Kedua-dua perubatan Cina dan Barat menggunakannya sebagai julap, walaupun orang Cina juga melihatnya sebagai satu cara untuk membuang cacing. Saya tidak mencadangkan meminum kilang itu kerana ia boleh menyebabkan kekejangan yang menyakitkan dan boleh berinteraksi dengan jantung dan / atau anda ubat-ubatan jantung.

Manjingz: Wanita mendapati berry suci sangat membantu dalam menangani "aduan wanita." Ia boleh mengurangkan gejala PMS dan simptom menopaus. Orang Cina menggunakannya untuk aduan hati dan sakit kepala.

Rougui: Ini merupakan satu lagi penghuni rak rempah banyak; kayu manis. Penggunaan tradisional Barat termasuk kencing manis, sakit tekak dan masalah penghadaman. Ia juga digunakan secara tradisional untuk mengurangkan demam dan "berpeluh keluar" penyakit. Perubatan Cina termasuk kurang selera makan, masalah buah pinggang dan mati pucuk.

Shengjiang: Melainkan anda melakukan banyak masakan Asia, anda mungkin tidak mempunyai halia segar, tetapi saya cuba untuk memastikan ia di sekeliling. Hal ini terutama berlaku semasa musim sejuk dan selesema. Ini rhizome pedas boleh membantu dengan selesema dan selesema, melegakan sakit perut dan loya. Sekeping diletakkan di antara pipi dan gusi dikatakan menghindari mabuk. Orang Cina menggunakannya untuk jenis tertentu loya dan muntah-muntah dan juga untuk gejala-gejala selesema dan selesema.

Bunga cengkih, kayu manis dan halia adalah selamat dalam jumlah makanan bagi kebanyakan orang. Jika anda ingin menggunakan mana-mana sebagai makanan tambahan, ia adalah idea yang baik untuk memeriksa dengan doktor atau ahli farmasi anda untuk memastikan mereka tidak akan berinteraksi dengan ubat yang anda sedang ambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar