Kamis, 26 November 2015

Apa yang Menjadi Homeopati di Masa Depan

Apa yang Menjadi Homeopati di Masa Depan

Homeopathy telah berkembang di kebanyakan setiap negara di seluruh dunia. Walau bagaimanapun, homeopati telah berkembang di bawah serangan yang ketara.

Sistem Penjagaan Kesihatan Kebangsaan di England telah menjadikan ia sukar untuk membiayai homeopati kerana tekanan dari beberapa doktor di England. Lain-lain negara-negara Eropah juga mengikuti jejak England. Doktor mengatakan bahawa tidak ada bukti saintifik homeopati yang berfungsi dan NHS England tidak boleh membiayai jenis ini operasi. Rujukan doktor homeopati di England daripada doktor umum telah menurun dengan ketara.

Kebanyakan penyelidik menunjukkan bukti sangat sedikit homeopati bekerja. Perang terhadap homeopati telah dipergiatkan di United Kingdom. Profesor Edward Ernst dan Simon Singh telah mencabar sesiapa sahaja untuk menunjukkan kerja-kerja homeopati bagi apa-apa keadaan. Jika seseorang menunjukkan bahawa ia berfungsi, mereka akan memberi orang yang $ 10,000 pound. Tiada siapa yang masih belum mengambil cabaran itu. Kebanyakan pakar homeopati berfikir ini sebagai aksi publisiti.

Satu percubaan Lancet dilakukan pada tahun 2005 bertajuk "Akhir Homeopati" adalah apa yang beberapa orang telah digunakan sebagai bukti mereka terhadap homeopati. Ujian menunjukkan bahawa homeopati adalah lebih kurang sama dengan plasebo. 110 ujian berbanding. Para penyelidik mendapati ujian kualiti yang lebih tinggi yang lebih besar untuk menunjukkan homeopati yang sama dengan plasebo. Ujian ini digunakan sebagai bukti untuk NHS untuk mengurangkan homeopati dari sistem mereka.

Walau bagaimanapun, ramai penyelidik lain mendapati perbicaraan ini mempunyai banyak isu termasuk berat sebelah penerbitan. Perbicaraan tidak sesuai untuk mana-mana jurnal perubatan untuk dimasukkan ke dalam penerbitan mereka. Kesimpulan dari ujian Homeopati Lancet adalah bahawa data ini adalah sama sekali tidak boleh dipercayai. Penyelidik memanipulasi data untuk mencapai kesimpulan pendahulu tentang ujian ini. Perubatan konvensional menunjukkan kesan yang lebih besar daripada plasebo atau homeopati sebenarnya tidak benar sama ada.

Ramai orang menunjukkan serangan ke atas homeopati di England sebagai sesuatu yang baik. Jika skeptis, ahli-ahli sains dan doktor perubatan tidak menyedarinya anda untuk menjadi ancaman, serangan tidak akan berlaku. Ujian Lancet mana data telah dimanipulasi juga memalukan. Jika anda akan menggunakan ujian saintifik terhadap homeopati, pastikan anda melakukannya dengan betul. Orang pasti akan menganalisis ujian ini untuk mengesahkan keputusan dan angka.

Persoalannya mempunyai serangan ke atas homeopati bekerja. Itu adalah sukar untuk mengatakan. Homeopati masih berkembang di England dan semua orang termasuk doktor perubatan mengatakan trend ini akan berterusan. Serangan mungkin dijauhi beberapa orang dari homeopati dalam jangka pendek. Sebenarnya tiada bukti bahawa liputan media atau ujian Lancet telah menghalang sesiapa daripada menggunakan homeopati. Semakin berkurangan rujukan homeopati tidak melihat penggunaan kurang homeopati. Ramai orang yang hanya membeli ubat tanpa mendapat preskripsi.

Ringkasnya, homeopati terus berkembang di setiap negara setiap tahun. Serangan ke atas homeopati tidak mempunyai kesan ketara ke atas penggunaan homeopati. Adalah sukar untuk mengatakan sama ada serangan ini telah stinted pertumbuhan homeopati. Serangan pasti belum berakhir populariti homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar