Kamis, 26 November 2015

Gut Check - Berapa jam Tanpa membuang air besar Bersamaan Sembelit?

Gut Check - Berapa jam Tanpa membuang air besar Bersamaan Sembelit?

Maaf saya perlu bertanya, tetapi adakah anda tahu?

Banyak orang mempunyai idea. Jawapan ringkasnya adalah 24 jam. Jika anda selalu mengalami 24 jam atau lebih di antara buang air besar, maka anda mempunyai sembelit kronik.

Jika itu adalah benar, maka anda tidak keseorangan. Berikut adalah beberapa fakta yang mengejutkan, yang "tahi lurus" jika anda akan, yang mungkin mengejutkan anda: Kajian menunjukkan bahawa

60% daripada penduduk Amerika Syarikat mengalami sembelit kronik
Amerika Syarikat dewasa biasa membawa sekitar 15-30 paun bahan tahi di dalam usus besar mereka (wow, itu banyak berat badan!)
Gejala Sembelit
The tahi lurus di sembelit sudah pasti mengejutkan, dan ia juga menerangkan "usus bir" atau perut periuk yang ramai orang membawa sekitar pertengahan bahagian mereka. Apa yang cukup pelik, walaupun, kebanyakan orang tidak tahu bahawa mereka mengalami sembelit.

Bagi tahun, salah seorang rakan saya fikir ia adalah perkara biasa untuk membuang air besar seminggu sekali. Tidak begitu.

Selain daripada tidak "akan" secara tetap, gejala-gejala lain sembelit boleh termasuk:

bau mulut
lidah pelik berwarna atau berwarna gelap
mengantuk atau kekurangan tenaga
kembung dan isu-isu pencernaan yang lain
sakit kepala dan pening
yang berat rasa di bahagian bawah abdomen
keadaan kulit miskin
Tiada seorang pun daripada mereka adalah terlalu menyenangkan, sama ada. Nasib baik, ada yang mudah langkah semula jadi yang boleh diambil jika anda mengalami sembelit, atau mana-mana gejala.

3 Langkah Asli untuk Melegakan Gejala Sembelit

Jika anda mengalami sembelit, matlamat utama anda adalah untuk mendapatkan fungsi penghadaman anda pada tahap yang lebih sihat dan kembali aktif. Sembelit adalah satu tanda bahawa penghadaman anda mempunyai banyak bahan yang terkumpul tahi yang bukan sahaja menambah pound tambahan dengan jisim badan anda, tetapi juga menghalang pencernaan normal. Perkara tahi tambahan menghalang tubuh anda daripada menyerap dengan nutrien daripada makanan anda, dan berkesan menyingkirkan bahan buangan.

Untuk membantu memulihkan penghadaman normal tubuh anda, anda perlu mengambil tiga langkah:

Bersih, menambah, dan menggantikan.

Langkah # 1: Bersihkan saluran pencernaan anda

Terdapat banyak cara untuk membersihkan badan anda, tetapi salah satu yang paling mudah saya tahu adalah untuk melakukan satu pek minyak kastor pada perut anda seminggu sekali selama 4 minggu. Pek minyak jarak yang lama ubat Edgar Cayce dan mereka bekerja dengan baik untuk membantu badan anda menyingkirkan apa-apa jenis sisa. Mereka bekerja sama dengan baik pada apa-apa dari tersumbat usus untuk mendorong tulang yang tidak diingini. Minyak jarak literal larut sebarang bahan yang luar biasa dalam badan.

Anda boleh membeli pek minyak kastor penuh (termasuk kain bulu flanel, minyak kastor, dan pad pemanasan) di kebanyakan kedai makanan kesihatan. Anda juga boleh memesan bekalan dalam talian ini di Kedai Warisan. Anda juga akan perlu mempunyai beberapa baking soda di tangan untuk membersihkan selepas anda telah melakukan pek.

Versi ringkas bagaimana untuk melakukannya pek minyak kastor adalah seperti berikut:

1. Rendam flanel bulu dengan minyak kastor, dan letakkan flanel dalam hidangan yang tahan ketuhar.

2. Memanaskan flanel bulu di dalam ketuhar, sehingga panas apabila disentuh. Sementara itu, pasangkan pad pemanasan dan memanaskannya. Juga, campuran soda penaik dengan air, supaya ia membentuk pes.

3. Setelah flanel bulu dipanaskan, meletakkannya di atas perut anda, dan kemudian meletakkan pad pemanasan di atas. Biarkan "pack" di tempat untuk 1.5 jam.

4. Apabila anda telah selesai dengan pek, lap keseluruhan perut anda dengan pes soda penaik. Ini menukarkan toksin yang dikeluarkan oleh pek ke dalam garam tidak berbahaya yang boleh dibasuh keluar dari tubuh anda melalui sistem limfa. Langkah ini adalah sangat penting jadi jangan skip. Jika anda lakukan, badan anda tidak akan dapat mengeluarkan toksin yang dikeluarkan oleh pek.

Pek minyak kastor, dilakukan selama empat minggu, pasti akan membantu membersihkan saluran pencernaan anda. Langkah seterusnya adalah untuk menambah.

Langkah # 2: Menambah probiotik dalam saluran pencernaan anda

Sebaik sahaja anda telah memulakan proses pembersihan dengan pek minyak kastor, langkah seterusnya adalah untuk menambah probiotik yang hidup dalam usus yang sihat. Probiotik seperti acidophilus dan bifidus adalah bakteria yang memainkan peranan yang besar dalam penghadaman, sekali makanan dialirkan keluar dari perut. Tetapi tekanan, kotoran yang berlebihan, air berklorin, dan makan terlalu banyak makanan yang salah semua boleh membunuh bakteria mesra, yang boleh membawa kepada masalah penghadaman dan sembelit.

Cara yang paling mudah untuk menambah bakteria mesra adalah untuk membawa mereka secara lisan. Probiotik terbaik disimpan di dalam peti sejuk di kedai-kedai makanan kesihatan (jangan membeli orang-orang yang disimpan pada suhu bilik) atau dibeli dalam talian daripada syarikat-syarikat kesihatan terkemuka. Kadang-kadang mengambil yang berkuasa penuh spektrum probiotik, yang mempunyai lebih daripada sekadar acidophilus dan bifidus, selama sebulan boleh melakukan kerja yang cepat memulihkan bakteria anda usus dan melegakan gejala sembelit cepat. Makan yogurt "dipertingkatkan" dengan probiotik boleh membantu, tetapi untuk menambah sepenuhnya bekalan anda bakteria usus yang sihat suplemen oral adalah pertaruhan terbaik anda. Yogurt tidak cenderung untuk mempunyai kepadatan cukup probiotik untuk benar-benar menambah.

Akhir sekali, langkah terakhir adalah untuk menggantikan enzim yang hilang daripada makanan yang anda makan.

Langkah # 3: Gantikan Enzim dengan Terapi Enzim

Menambah enzim ke dalam diet harian anda adalah langkah terakhir ke arah saluran penghadaman yang sihat dan kelegaan daripada gejala sembelit. Kerana ramai daripada makanan yang kita makan tidak mempunyai enzim yang diperlukan untuk pencernaan, kita perlu mengambil enzim tambahan untuk membantu mencerna makanan kita. Walaupun makanan organik mentah biasanya mempunyai enzim yang cukup untuk mencerna diri mereka sendiri, supaya badan kita tidak perlu menyediakan enzim tambahan, sebahagian besar makanan yang kita makan dimasak, dibungkus, atau enzim-cahaya.

Mengambil enzim dengan setiap hidangan dengan memastikan bahawa makanan anda dengan betul dicerna dalam perut sebelum ia masuk ke dalam usus anda. Mengambil enzim antara waktu makan juga membantu dengan penghadaman, kerana enzim ini berkeliaran badan dan "mencerna" toksin, kotoran tambahan, dan juga protein yang telah jatuh ke dalam aliran darah melalui dinding perut.

Pastikan anda mengambil formula enzim yang mempunyai pelbagai jenis enzim, kerana setiap jenis makanan memerlukan enzim sendiri untuk mencerna sepenuhnya. Sebagai contoh, anda perlu:

amilase untuk memecahkan kanji
invertase untuk mencerna produk gula
laktase untuk menghadam gula susu
selulase dan pectinase untuk membantu dalam pecahan serat
lipase untuk memecahkan lemak
protease, bromelain dan papain untuk memecahkan protein
mycopepsin adalah enzim khas yang mempunyai ciri-ciri keupayaan untuk memecahkan protein dalam keadaan asid, yang wujud dalam perut
Seperti yang anda lihat, tidak ada enzim tunggal yang akan memecahkan segala macam makanan, jadi membaca label apabila memilih formula enzim untuk menambah regimen harian anda.

Sembelit, dan gejala-gejala, adalah tidak seronok untuk menangani. Melegakan gejala-gejala, bagaimanapun, tidak sukar, terutamanya jika anda mengikuti tiga langkah semula jadi yang digariskan di atas. Kos pembersihan, menambahkan semula, dan menggantikan apa yang hilang dari saluran pencernaan anda tidak mahal, dan akan menjimatkan banyak dalam bil-bil perubatan, apatah lagi memberi anda keseronokan badan yang sihat!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar